Nová Dogma F - znovu o úroveň vyššie

23. aug'24

Viac ako 20 ročná história vrcholového modelu Dogma kombinuje prelomové technológie a jedinečný dizajn, vďaka ktorému bicykle značky Pinarello vždy vyčnievali z radu. Inak tomu nie je aj pri novej Dogma F.

Pinarello Dogma F MY25 - Nová Dogma F

Nový M40X karbón posúva Dogmu znovu o úroveň vyššie

Cestný bicykel Dogma F od modelovej rady MY25 využíva úplne nový karbón M40X, ktorý bol navrhnutý na základe nespočetných hodín testovania v spolupráci s teamom INEOS Grenadiers. Výsledkom je konštrukcia, ktorá posúva laterálnu tuhosť rámu na úplne nový level.

 Nová Dogma F - Toray M40X carbon

Navrhnutá, aby excelovala za každých podmienok

Pinarello nikdy nenasledovalo trendy iných výrobcov, ktorí sa snažili postaviť modely špeciálne určené pre zdolávanie vrcholov a rovinaté terény. Dogma, ale i ostatné modely cestných bicyklov Pinarello boli vždy vyvíjané tak, aby ponúkali jazdcom skvelé vlastnosti bez ohľadu na terén, čo oceňovali a stále oceňujú nielen profesionáli, ale aj amatérski cyklisti. V súčasnosti sa správnosť tohto prístupu potvrdzuje a hlásia sa k nemu mnohí konkurenti. História modelu Dogma ale ukazuje, že bol prvým všestranným cestným bicyklom, čo potvrdzuje aj fakt, že pomohol jazdcom k viac úspechom na Grand Tour ako ktorýkoľvek iný bicykel. 

Aerodynamika verzus hmotnosť: hľadanie perfektnej rovnováhy

Analýza dát výkonu Gerainta Thomasa na Tour de France 2022 potvrdila predpoklad, že 0,2% zlepšenie koeficientu aerodynamického odporu (CdA) sa rovná 175g úspore na hmotnosti bicykla.

Počas etapových pretekov, rovnako ako pri každodennom jazdení, to nie je vždy len o zdolávaní vrcholov v čo najlepšom čase, ale ich trasa vedie rôznym terénom. V konečnom dôsledku teda zlepšenie aerodynamických vlastností bicykla prináša objektívne vyšší úžitok ako úspora hmotnosti. Aj keď nová Dogma F je o 108g ľahšia ako jej predchodca, zamerali sme sa pri jej návrhu predovšetkým na zníženie aerodynamického odporu o spomínaných 0,2%. Za pomoci malých ale dôležitých úprav sa to teamu dizajnérov nakoniec podarilo.

Spodná rámová trubka

Najväčšia zmena sa týka spodnej rámovej časti, kde došlo ku kompletnému prepracovaniu hrúbky spodnej trubky a prepracovanie tvaru jej prednej časti tak, aby to prinieslo čo najlepší základ pre zníženie aerodynamického odporu celého rámu.

Nová Dogma F - spodná rámová trubka 

Nový tvar oblasti stredového zloženia

Úprava sklonu spodnej rámovej trubky o 3,5° umožnila navrhnúť tvar oblasti stredového zloženia tak, že aerodynamický výkon tejto časti rámu sa zlepšil o 1,2%.

Nová Dogma F - oblasť stredového zloženia 

Hlava riadenia

V roku 2014 spustila Dogma F8 revolúciu v aerodynamike hlavovej časti rámov cestných bicyklov a tento dizajn následne začalo kopírovať množstvo iných výrobcov. Najnovšie vylepšenia oblasti hlavovej trubky sa týkajú jej prednej časti, ktorú sa nám podarilo zúžiť o 8mm, čo znovu prispelo zlepšeniu aerodynamických vlastností rámu.

Nová Dogma F - hlava riadenia 

Hlavové zloženie

Predĺženie a zúženie hlavy riadenia nám umožnilo navrhnúť ľahšie hlavové zloženie a presunúť vedenie internej kabeláže zboku dopredu.

Nová Dogma F - hlavové zloženie 

Osi kolies

Drobné zlepšenia sa týkajú aj integrácie osiek kolies do rámu, čo znovu prinieslo zlepšenie aerodynamických a v tomto prípade vďaka čistým tvarom aj estetických vlastností rámu.

Nová Dogma F - osi kolies 

Nová vidlica Onda

Unikátny tvar vidlíc Onda už dlhý čas charakterizuje dizajn bicyklov Pinarello. Jej najnovšia verzia určená pre cestné bicykle je užšia, rýchlejšia a prináša lepšiu ovládateľnosť najmä vo vyšších rýchlostiach a v zjazdoch.

Nová Dogma F - nová vidlica Onda

Zámok sedlovky

Nové plne integrované riešenie zámku sedlovky prináša nielen úsporu hmotnosti, ale aj čistejší dizajn a zabraňuje vniku nečistôt ako je prach a pot do vnútra rámu.

Nová Dogma F - zámok sedlovky 

Nový kokpit Talon Fast

Vylepšienia sa samozrejme týkajú aj kokpitu. Nové riadidlá Talon Fast s integrovaným predstavcom zaujmú nielen nižšou hmotnosťou, ale aj ergonomickým tvarom umožňujúcim jazdcom zaujať aero pozíciu bez kompromisov oblasti bezpečnosti a ovládania bicykla.

Nová Dogma F - riadidlá Talon Fast 

Stále myslíme asymetricky

„Think asymmetric“ je mantra, ktorej sa bez kompromisov držíme už roky. Rám novej Dogma F nie je výnimkou a jeho asymetrický tvar dokonale vyvažuje sily vznikajúce na strane pohonu.

Špecifikácie

Nová Dogma F - špecifikácie

FARBY

Nová Dogma F 2025 - farby

Hmotnosť modelov podľa výbavy

(veľkosť rámu 53, bez pedálov a fľaší)

6.63KG SRAM RED Etap AXS s kolesami Princeton Peak 4550

6.77KG Shimano Dura Ace s kolesami Princeton Peak 4550

6,88KG Campagnolo Wireless s kolesami Bora WTO 45

Nová Dogma F

Mohlo by vás zaujímať