Viac ako 20 ročná história vrcholového modelu Dogma kombinuje prelomové technológie a jedinečný dizajn, vďaka ktorému bicykle značky Pinarello vždy vyčnievali z radu. Inak tomu nie je aj pri novej Dogma F.
Nový M40X karbón posúva Dogmu znovu o úroveň vyššie
Cestný bicykel Dogma F od modelovej rady MY25 využíva úplne nový karbón M40X, ktorý bol navrhnutý na základe nespočetných hodín testovania v spolupráci s teamom INEOS Grenadiers. Výsledkom je konštrukcia, ktorá posúva laterálnu tuhosť rámu na úplne nový level.
Navrhnutá, aby excelovala za každých podmienok
Pinarello nikdy nenasledovalo trendy iných výrobcov, ktorí sa snažili postaviť modely špeciálne určené pre zdolávanie vrcholov a rovinaté terény. Dogma, ale i ostatné modely cestných bicyklov Pinarello boli vždy vyvíjané tak, aby ponúkali jazdcom skvelé vlastnosti bez ohľadu na terén, čo oceňovali a stále oceňujú nielen profesionáli, ale aj amatérski cyklisti. V súčasnosti sa správnosť tohto prístupu potvrdzuje a hlásia sa k nemu mnohí konkurenti. História modelu Dogma ale ukazuje, že bol prvým všestranným cestným bicyklom, čo potvrdzuje aj fakt, že pomohol jazdcom k viac úspechom na Grand Tour ako ktorýkoľvek iný bicykel.
Aerodynamika verzus hmotnosť: hľadanie perfektnej rovnováhy
Analýza dát výkonu Gerainta Thomasa na Tour de France 2022 potvrdila predpoklad, že 0,2% zlepšenie koeficientu aerodynamického odporu (CdA) sa rovná 175g úspore na hmotnosti bicykla.
Počas etapových pretekov, rovnako ako pri každodennom jazdení, to nie je vždy len o zdolávaní vrcholov v čo najlepšom čase, ale ich trasa vedie rôznym terénom. V konečnom dôsledku teda zlepšenie aerodynamických vlastností bicykla prináša objektívne vyšší úžitok ako úspora hmotnosti. Aj keď nová Dogma F je o 108g ľahšia ako jej predchodca, zamerali sme sa pri jej návrhu predovšetkým na zníženie aerodynamického odporu o spomínaných 0,2%. Za pomoci malých ale dôležitých úprav sa to teamu dizajnérov nakoniec podarilo.
Spodná rámová trubka
Najväčšia zmena sa týka spodnej rámovej časti, kde došlo ku kompletnému prepracovaniu hrúbky spodnej trubky a prepracovanie tvaru jej prednej časti tak, aby to prinieslo čo najlepší základ pre zníženie aerodynamického odporu celého rámu.
Nový tvar oblasti stredového zloženia
Úprava sklonu spodnej rámovej trubky o 3,5° umožnila navrhnúť tvar oblasti stredového zloženia tak, že aerodynamický výkon tejto časti rámu sa zlepšil o 1,2%.
Hlava riadenia
V roku 2014 spustila Dogma F8 revolúciu v aerodynamike hlavovej časti rámov cestných bicyklov a tento dizajn následne začalo kopírovať množstvo iných výrobcov. Najnovšie vylepšenia oblasti hlavovej trubky sa týkajú jej prednej časti, ktorú sa nám podarilo zúžiť o 8mm, čo znovu prispelo zlepšeniu aerodynamických vlastností rámu.
Hlavové zloženie
Predĺženie a zúženie hlavy riadenia nám umožnilo navrhnúť ľahšie hlavové zloženie a presunúť vedenie internej kabeláže zboku dopredu.
Osi kolies
Drobné zlepšenia sa týkajú aj integrácie osiek kolies do rámu, čo znovu prinieslo zlepšenie aerodynamických a v tomto prípade vďaka čistým tvarom aj estetických vlastností rámu.
Nová vidlica Onda
Unikátny tvar vidlíc Onda už dlhý čas charakterizuje dizajn bicyklov Pinarello. Jej najnovšia verzia určená pre cestné bicykle je užšia, rýchlejšia a prináša lepšiu ovládateľnosť najmä vo vyšších rýchlostiach a v zjazdoch.
Zámok sedlovky
Nové plne integrované riešenie zámku sedlovky prináša nielen úsporu hmotnosti, ale aj čistejší dizajn a zabraňuje vniku nečistôt ako je prach a pot do vnútra rámu.
Nový kokpit Talon Fast
Vylepšienia sa samozrejme týkajú aj kokpitu. Nové riadidlá Talon Fast s integrovaným predstavcom zaujmú nielen nižšou hmotnosťou, ale aj ergonomickým tvarom umožňujúcim jazdcom zaujať aero pozíciu bez kompromisov oblasti bezpečnosti a ovládania bicykla.
Stále myslíme asymetricky
„Think asymmetric“ je mantra, ktorej sa bez kompromisov držíme už roky. Rám novej Dogma F nie je výnimkou a jeho asymetrický tvar dokonale vyvažuje sily vznikajúce na strane pohonu.
Špecifikácie
FARBY
Hmotnosť modelov podľa výbavy
(veľkosť rámu 53, bez pedálov a fľaší)
6.63KG SRAM RED Etap AXS s kolesami Princeton Peak 4550
6.77KG Shimano Dura Ace s kolesami Princeton Peak 4550
6,88KG Campagnolo Wireless s kolesami Bora WTO 45